miercuri, 27 iunie 2012

Note de 10

Acu' vreo 3 luni mi-am luat Samsung Galaxy Note. Nu stiu pe ce criterii l-am ales, pur si simplu voiam un telefon cu ecran mare.
Telefonul e foarte fain, face o gramada de chestii destepte; face niste poze si niste filmari bunicele, chiar excelente avand in vedere ca e un telefon; m-a orientat cu gipiesul cand ma ratacisem, citesc pe el fara sa trebuiasca sa dau cu stergatoarele pe cornee dupa, nu trebuie sa-mi bag degetul in ascutitoare ca sa pot scrie semeseuri, ce sa mai, telefonul isi merita notele primite de la utilizatori.
Bine, problema la Samsung e Kies. Eu una nu am reusit, dupa 4 zile pierdute cu incercari, tutoriale pe youtube si mailuri pe toate tonurile posibile la serviciul clienti, sa imi conectez noua achizitie la Kies. Situatie valabila pana in ziua de azi.

Fac o paranteza: O sa va povestesc ce-am patit cu serviciul clienti de la Samsung. Patanie foarte relevanta pentru felul in care reactioneaza nemtii in diverse situatii.

Ziceam eu ca m-am apucat sa instalez Kies. Asta e echivalentul lui iTunes, dar pentru Samsung. Ei bine, daca va imaginati ca se intampla ca la iTunes (bagi telefonul si apare automat un carnat de aplicatii si chestii), va inselati. Trebuie intai sa setezi niste multe chestii in telefon, sa instalezi un fel de driver, sa dezactivezi apoi alte setari, sa restartezi telefonul, sa instalezi Kies, sa-l dezinstalezi, sa intri pe site, sa cauti varianta pentru telefonul tau, sa o instalezi, si sa mai faci alti pasi complicati care ma eludeaza (ca daca nu ma eludau acum aveam Kies functional).

Dupa ce m-am luptat eu ca Don Quixote cu tutoriale si saitul oficial, dau mail la serviciul clienti. In engleza, ca era siteul in engleza. Ala care-mi raspunde nu ma intreaba decat de unde sunt. Probabil vazuse pe undeva ca nu-s din GBR. Ii zic, imi raspunde sec sa iau legatura cu colegii din De. Intru io pe sait, dau mail. Am uitat sa va zic, nu exista mail, e un formular complicat, cu nume, adresa, greutatea pisicii, numele strabunicii din partea varului de-al doilea, bifat modelul telefonului (din o suta de jilioane de modele), etc. In orice caz, dura vreo 10 minute sa ajung sa scriu in formular.
Primesc raspuns dupa vreo 2 zile, in germana, sa mai zic odata ce s-a intamplat ca nu-i apare ticketul de la coleg. Scriu cu rabdare inca odata, in engleza (chiar nu aveam chef sa ma apuc sa caut echivalentul in germana al tuturor termenilor), si-i spun ca nu vorbesc germana. Imi raspunde altul, dupa alte 2 zile, in cea mai aproximativa engleza posibila, cu greu am inteles ce vrea sa zica, ca sa-i mai zic odata ce problema am ca a primit cererea de la colega dar nu stie care-i problema.
Ma apuc cu rabdare si mai scriu odata. Peste 2 zile primesc raspuns de la alta, in GERMANA, ca ar trebui sa incerc aia si aia. Ii raspund (de fiecare data a trebuit sa utilizez formularul cu numele hamsterului si greutatea lui Bucifal, despre care povesteam, pentru ca primeam mail numai de la un noreply de-ala). Ii explic in ENGLEZA si in GERMANA ca am incercat tot ce mi-a scris acolo, si ca o rog frumos sa imi raspunda in engleza. Primesc raspuns dupa 2 zile, in GERMANA, cum ca mi-ar fi atasat un fisier cu toti pasii pe care ar trebui sa-i urmez. Nu era niciun fisier atasat. Ii raspund (din nou tot circul cu formularul de pe sait) si-i scriu in engleza si in germana ca nu e niciun fisier atasat si ca o rog (din nou) sa imi trimita mailurile in engleza.
Primesc peste alte 2 zile un mail sec (gol) cu un atasament kilometric. Ce credeti ca era in atasament? Manualul de utilizare al Samsung Glaxy Note, exact asa cum e pe site, linkat cu un icon cat capul de velociraptor. Varianta in GERMANA. Exact. Mie mi s-a parut o faza de roman de Kafka. I-am raspuns in cea mai ironica germana de care sunt in stare, si cred ca va inchipuiti ce-a fost la gura mea. Oricum, asta a pus capac rabdarii mele. Trimit plangere la Samsung. Le pun toata povestea (cu printscrinuri, ca ma invatasem minte si printam ecranul inainte sa dau send la kktul de formular). Primesc instant raspuns, in engleza, ca de fapt trebuia sa ma contacteze cei de la Kies, ca deja au vorbit ei acum cu ei si ma vor contacta a doua zi. M-au contactat, eu eram de garda. Etc. In fine, ati prins ideea....

Revin la Samsung Galaxy Note. Eram eu cu doi preteni buni la o bere, si scot telefonul nush ce sa fac. Ba mankavash, parca vazuse olmecu' un strutz. Muooaaamaaa! Ce-i caramida aia? E pe lampi? Prinde si bulgarii? Pe unde ies aburii?

Eu zic ca invidia scoate ce-i mai rau din oameni.
Zau!

5 comentarii:

  1. nu e vb de serviciu de suport german. E vorba de suport. Aceleasi issue-uri am avut cu:
    1. Vodafone Ro. De vreo 3 ori.
    2. BancaTransilvania. de 2 ori. In septembrie o sa am din nou

    Am ramas cu impresia, ca astia iti raspund automat, cu texte predefinite, iau copy paste si iti dau de acolo. Si ca sunt cautati angajati si educati: voi nu ganditi.

    RăspundețiȘtergere
  2. servus Elena

    cat timp stai in germania?
    cat despre vacanta in ro...c'est ca...

    Alina sunt...ma omor cu germana

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Alina, din pacate nu stiu care dintre cele 20 si ceva de Aline pe care le cunosc esti.

    RăspundețiȘtergere
  4. http://www.airdroid.com/

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu era mai simplu sa scrii in romana? Oricum toate firmele si-au mutat call centerurile in Romania.

    RăspundețiȘtergere