duminică, 24 iunie 2012

19 lucruri

Parca nici n-am plecat vreodata. Am iesit din aeroport de la Otopeni pe 16 iunie ora zece seara, si mirosul de asfalt incins mi s-a parut un fel de miros de placinta cu branza si stafide: acasa!

Dar!

Am constatat ca senzatia mea ca nu am plecat niciodata e complet falsa. Desi n-am mai fost de doar 6 luni in tara, am descoperit cu surprindere ca trebuie sa reinvat unele lucruri. Si ca ma surprind altele care inainte nu m-au izbit niciodata in parbrizul constiintei.
Asadar, o sa fac o scurta lista. Mai precis doua liste.
Lista A) Lucruri pe care a trebuit sa le reinvat:
1. Sa conduc. Dupa aproape un an in care am redescoperit mersul pe jos, am reaflat ca scaunul soferului nu e in centrul vehiculului, atunci cand suportul pentru maini e un volan. Chestie care devine al dracului de enervanta cand tre' sa dai cu spatele.
2. Cum sa te pozitionezi fata de o turma de maidanezi furiosi pentru a nu fi hartanit in fata propriei locuinte. Pe-asta nu o stiam foarte bine inainte. Anul trecut inainte sa plec am fost compostata de ambele gladiole in aceeasi sedinta, de acelasi set de capsatoare, chiar in fata blocului. Acum mi-a iesit, am scapat doar cu coloana sonora.
3. Cum sa faci pipi din picioare. Uitasem ca in Romania toate scaunele de toaleta de la femei sunt decorate cu niste chestii care te imbie sa te faci investigator CSI, adica cu stampila talpilor utilizatoarei anterioare. Pe mine ma fac mereu sa ma intreb:"oare cate chile avea?", "erau adidasi sau tenesi?" etc. Nu am reusit niciodata sa inteleg de ce se suie femeile din Romania cu picioarele pe toaleta.
In primul rand ca e o pozitie al dracului de incomoda.
In al doilea rand nu vezi nimic, tre' sa te ghidezi dupa sonar: tzrrrrrrrrrrrrr...shhhhhhhhhhhhhhhhhh a-ha! Am dat de apa! tzrrr...ah, nu, nu! shhhhhh....aaaasa. trrrrrrrrrrrrrr...mortimasiiiii! pantofii de la Zara! shhhhhhhhhhhh....sprrrrrrrrr.... *@#$%*#&*#, eeeeeeeeewwwwww!
In al treilea rand e aproape imposibil sa nu iti aplici un tratament extrem de umilitor propriilor bocanci/papuci/sosoni. Ca sa nu mai zic ca riscul de a aluneca inauntru e considerabil mai mare decat acela de a lua vreo boala de pe scaunul tronului.
4. Cum sa parchezi lateral pe un spatiu mai lung cu doar 30 de cm decat vehiculul pe care il conduci.
5. Cum sa trancanesti cu functionarii publici.
6. Cum sa supravietuiesti la temperaturi mai mari de 28 de grade.

Lista B) Lucruri de care mi-am reamintit:

7. Ca soarele ar trebui sa fie rosu si mai mare decat o unghie cand apune. Mult mai mare.
8. Cum arata o pisica.
9. Cum fac berzele cand vorbesc cu puii lor.
10. Cum arata o caruta nesemnalizata noaptea, vazuta din perspectiva unui sofer.
11. Ca a uita sa cumperi paine sau apa, nu inseamna condamnarea la o moarte sigura, lenta si dureroasa. Exista non-stop.
12. Cum arata ciupiturile de tantari.
13. Cum miroase marea.
14. Ca nu exista omul negru care papa toti descreieratii care se plimba bezmetici pe strada dupa ora 9 seara. Si, in plus, ca nu exista nicio regula privind spatiul pe unde ar trebui sa se plimbe oamenii dupa lasarea intunericului. Mijlocul strazii sau bicicleta fara niciun fel de semnalizare sunt niste variante foarte viabile  bune.
15. Ca semafoarele sunt un mijloc de castigare a existentei. Iti trebuie doar un copil de cateva luni si o privire disperata in dotare.
16. Ca scaldatul cainelui propriu in acelasi spatiu cu niste straini veniti in vacanta, precum si permisul patrupedului sa-si scuture blana pe pielea unor persoane in costum de baie este ceva absolut decent si normal. Toti iubim cainii si putem tolera fara probleme balele, parul si mirosul de caine ud pe propria piele, nu-i asa?
17. Ca aruncatul deseurilor la gunoi poate fi si un lucru care nu necesita programare, agenda, filtrare si sortare, formular in trei exemplare autocopiante in trei culori diferite si stampila primarului
18. Ca exista oameni cu care poti vorbi orice fara sa-ti auzi peste 20 de minute vorbele rastalmacite in cel mai cumplit mod posibil. Eventual de la sef.
19. Ca nicaieri nu-i mai bine ca acasa. Iar acasa e unde gateste mama.

3 comentarii:

  1. fain, fain... am si eu concediu la sfarsitul lui iulie... abea astept!

    RăspundețiȘtergere
  2. sa iti fie de bine concediul. Eu inca nu am. Dar la toamna vom face o incursiune bucuresteana cu contacte birocratice. Dupa cum vad, si canine, haha.

    RăspundețiȘtergere
  3. S-a incheiat capitolul "medic-roman-in-germania"?

    RăspundețiȘtergere